Not like before!

Alltså inte som förr!- Vilket är väldigt positivt, mysigt, roligt och absolut superhärligt!

Vit snö dalar ner från himlen, ljusen i stan är tända, värmen från den koppen te som jag nyss hällt upp sprider sig i kroppen och det är bara åtta dagar kvar till Julafton. Julen är en supermysig årstid, med allt det jag ÄLSKAR, fika och shopping! Den är även fylld med ljus från varje gata, värme varje hem och vänner. Så ser en riktig jul ut för mig!

Många tycker inte om julen, för de ser bara det negativa: sask, julstress, köer, kyla och buffliga kläder. Vänd på det! Glöm det negativa, glöm stressen! Stanna upp för en stund och NJUT! Tänk på allt det postiva, det jag nämde innan, värmen fån brasan, fikastunder med vänner du tycker om och som tycker om dig, den vita snön som sakta dalar ner från himlen och lägger sig varsamt på maken för en sekund.

Denna veckan har jag verkligen fått "nytt liv". De senaste dagarna har jag knappt haft några lektioner, ändå har jag masat mig upp ur den goa, varma sängen, för att ta mig till skolan och träffa mina underbara vänner. De är inte mina vänner för ingenting, det är de som fyller upp mitt liv, de är de som gör att mitt liv blir och är så underbart! I måndags insåg jag hur kul jag har med min goa Höllvikskompis. I tisdags insåg jag hur mysigt jag har det med min sommar-bästavän. Idag insåg jag hur länge sedan det va jag umgicks med min kusin. Det va även i denna veckan jag har insett hur värdefullt livet är. Nu förstår jag varför människor säger "ta vara på varje dag och lev den som aldrig förr". Det är just det jag har gjort och det har varit helt underbart!


Kommentarer
Postat av: Josefine

DET ÄR BARA FÖR ATT DU ÄR SÅÅ BÄST! <3

2009-12-17 @ 22:36:47
Postat av: ;)

DU?

Jag håller med!<333

2009-12-18 @ 18:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0