Vishet och ovishet

LYCKA
Vad är lycka ientligen?

För mig är lycka när man har ett pirr i kroppen och en massa extraenergi, när man är glad och positiv.
Lycka är något alla någon gång kommer uppleva, varesig det är lycka för en liten eller stor sak.
Äldre människor frågar jämt "vad ska du bli när du blir stor?" Ja, den frågan har man hört en milljon gånger känns det som och fortfarande har jag inget bra svar på den. Ska man vara delfinskötare eller framgångsrik egenföretagare? Många svarar "När jag blir stor ska jag bli miljonär" Visst, att bli rik hade inte suttit fel, men jag tror inte att man är så lycklig om man är så rik. Om du nu blir så rik, kan köpa vad du vill, när du vill, utan att oroa dig. Jag tror inte att livet blir lika roligt, jag menar var kommer lyckan då från? Pengarna eller dina handlingar? Jag kan ha fel, men jag kan inte säga att jag tycker de som är rika ser särskillt lyckliga ut. Så en dag när farmor frågade "Vad ska du bli när du blir stor?" kom svaret pensionär!.Du kan leva livet som du vill och då får pengar som hjälper dig på traven. Jag tror däremot inte att lycka kan köpas för pengar, men pngar kan hjälpa en på taven till lycka.

För att finna lycka tror jag att först måste lära sig att uppskatta det man har, vilket alldeles förmånga är dåliga på! Just nu är jag lycklig för jag har hittat tillbaka till spåret som ledet tillbaka till mitt vanliga, roliga, trevliga och framförallt lyckliga liv. Ett tag, vilket inta alls va länge sedan var mitt liv i tusen spillror, och jag hade helt tappat livslusten, men jag fann en smula lycka och hittade spåret.Den fasen i livet, när man helt tappat bort vem man är och inget går som man vill är den hämskaste du någonsin kan uppleva och jag hoppas den är "over and out". Låt aldig någon annan ta kontroll över dig eller förstöra ditt liv, ditt liv är ditt och bara ditt, och det är DU som ska bestämm hur du ska leva det, ingen annan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0