Gå inte bara till överdrift!

Sååå otroligt onödigt för mig att åka in till skolan för en lektion, där jag satt inne på Facebook?!
Aja, nu är det över och nu väntar oändligt mycket plugg.. Kul är det Inte!

Idag när jag satt på bussen satte det sig två tjejer i 16års åldern bevid mig. de började snacka om powerpiont presentationer och hur de skulle göra för att folk skulle lyssna på de när de redovisade. Den ena var ju värre än den andra. Det började med att de skulle ha stödord med sig, sen skulle de kunna den utantill, det slutade med att de skulle stå och laga mat inför klassen -WTF?!

Jag tycker själv det är otroligt störigt när folk runt om en sitter och lyssnar på vad man snackar om, men jag kunde helt enkelt inte hålla mig. 

De fortsatte snacka och jag störde mig mer och mer på den ena tjejen.. Hon va så himla präktig, visste allt och kunde allt. Så säger hon till den andra "asså det är sjukt många hållplatser i Skanör" "ja jag vet" säger den andra. "ja jag kan tillochmed alla utantill vad de heter och i ordning. Först kommer Ljunghusen" "men är det inte elvabovägen" säger den andra. "Jo, sen e det typ en till där, sen kommer skanörs... någonting, sen kommer skanörsskola, men den heter inte så den heter något annat, sen kommer skanör tringlen, sen kommer skanörcentrum, sen kommer patriotvägen, sen kommer papegojvägen, sen kommer en till busshållplats, sen kommer min busshållplats sen kommer falsterbostrandbad. Helt sjukt vad många busshållplatser det finns i Skanör!" Den andra instämmde.

Haha, det va så kul att höra "ja jag kan alla" sen kunde hon nästan ingen!

Sen började de snacka skit om folk i deras klass.

Folk säger att det fulast med en tjej är när de svär, men jag måste säga att där håller jag inte alls med. Det fulaste med en tjej är när de snackar skit om andra och tillslut går till överdrift. Då är det inte lite oskyldigt skitsnack, då är det mobbing! Mobbing är det sämsta en människa kan göra och det värsta en människa kan utsättas för.

Jag säger inte att jag aldrig snackar skit, men det är skillnad på att snacka lite småskit och att gå till den gränsen då det blir mobbing.

Nu ska jag återvända till min underbara marknadsföring!

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0