Våren har kommit... Dock inte hit

Igår kom mamma hem från London:) efter att ha varit där på tjejmiddag i 4dagar. Fuskigt säger jag, jättemysigt säger hon. Som vanligt kunde inte pappa hålla fingrarna i styr och bestämde sig för att "överraska" mamma. Inget ovanligt här hemma, inte. Sist mamma va borta blev det nytt golv i arbersrummet som inte va färdiglagt när mamma kom hem, någon blev inte glad... Gången innan dess va det ommålning av vardagsrummet, som varken det va färdigt, det heller. Denna gången tog han nog på sig det största uppdraget, renovering avderas sovrum, och det va ju såklart heller inte färdigt... Varje gång säger han "Jag ska inte bygga om mer nu" ändå blir det. 

Iallafall, mamma hade haft det supermysigt:) och såklart hade hon köpt något fint till oss här hemma i Sverige. Jag fick en supermysig rosa tröja, Oscar fick ett skärp och ett par badbyxor, och pappa fick en skjorta och Lemoncurd. Synd bara att pappa bantar, dock tur för oss som fick äta den:) supergod äkta engelsk lemoncurd på hemgjorda scones - Kan det bli bättre? :D

Har haft en rörig, men dock mysig helg :) synd bara att vissa vänner ska göra en riktigt besviken:/ Som tur är har jag insett mina sanna vänner :)

Nu ska jag snart sova och tagga inför träningen imorron, Vallåsen, Falafael med Cassandra och vår festliga helg ;)


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag gillar din pappas spontana hemma bygge som han kommer på när din mamma inte är hemma haha :D

2010-02-09 @ 00:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0