Boat life is tough!

Åh, nu va det ett tag sedan jag bloggade här inne. Det kan bero på att jag... Äh jag vet faktiskt inte, jag har bara inte varit inne på datan och blogga från telefonen kan jag ju inte längre.. För er som inte redan vet vad som hänt  med min telefon kan jag dra hela historien.

-Farfar ringde mig och frågade om jag inte vill tvätta hans båt, snäll som jag är så sa jag såklart ja. När jag cyklade ner till båten smsade jag med Frida, men när jag kom ner till hamnen så tänkte jag "äh, jag svarar på hennes sms när jag hoppat av cyklen" så jag la telefonen i korgen, och tänkte inte mer på det (jag trodde jag hade lagt mobilen i min ficka på shortsen). Då kommer det en vindpust.. Jag hade kört ut cyklen hela vägen ut på piren på grund av lathet.. Ja, cyklen välter ju när det börjar blåsa. Eftersom jag trodde att jag hade telefonen i fickan tänkte ju inte jag på att telefonen kunde ha hamnat i vattnet. När farfar hade visat mig allt och jag skulle börja tvätta båten, började farfar gå mot bilen, så säger jag "farfar kan du inte ringa till min telefon för jag kan inte hitta den, den ligger inte i min ficka". Han ringer till den men då sätts telefonsvararen igång "Hm.. Konstigt" tycker jag, jag hade ju precis laddat den så batterierna kunde ju inte redan vara slut.. Då slog tanken mig "den kanske ligger i vattnet om jag hade lagt mobilen i korgen på cyklen. Vi letade och letade efter den men kunde inte hitta den. Frafar gick in till Hamnkonoret och kollade om de hade fått in någon telefon, de hade de inte, så jag fick låna farfars telefon tills jag hade hittat min egen. När han gått tänkte jag "den måste ju finnas här någonstans och eftersom jag antagligen nu lagt den i kogen så borde de ligga i vattnet". Efter en stunds letande till hittade jag den i vattnet! Jag fick låna håvar av de i båten berdvid farfars, för att kunna få upp den, men när jag precis hade fått grepp om den trillade den ner mellan stenarna.. Det va bara att hoppa ner i vettnet och hämta den. Ut i farfars båt, ner på badstegen och sen blev det simmande mellanbåtarna (vilket är förbjudet) när jag hade kommit dit där telefonen låg, kunde jag inte hitta den, Varfan hade den tagit vägen? :O Efter en kvarts letande i vattnet hittade jag den!!!

Ja, det va histoerien om hur jag blev utan telefon..

Så de som vill få tag i mig får ringa hem till mig, som på gamla goa dar! Om ni vill träffas så kommer jag idag vara på gymmet i Höllviken, på stranden vid piren typ och ikväll kommer jag vara på Strandbaden ;) See yah!

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0