"Livet är som en evig berg och dahlbana"

Ibland är det skönt att kuna glädjas åt andra även om ens eget liv är helt uppochner. Ibland kan det även vara skönt att andra glädjs över mitt liv änven om jag vet att dens liv är helt uppoch ner. Man måste kunna glädjas åt andras lycka. Det är en konst att kunna glädjas över andras lycka. Hela livet är en konst, det är en konst att kunna börja det, leva det och avsluta det. Alla har vi upp och nergångar, livet är inte alltid en dans på rosor. Livet är som en evig berg och dahlbana. Man måste lära sig att hålla sig fast i nedförsbackarna och att njuta av utsikten på topparna.

Bara denna dagen har varit en berg och dahlbana. Mest har jag väl varit sådär mitt i en uppförsbacke. Jag har varit hemma från skolan, så jag tänkte att jag skulle plugga. Till viss del har jag pluggat, men jag har haft en sådan där "kreativ-dag" Om ni fattar? Det har lixom bara kliat i fingrarna och jag va tvungen att göra något! Slutade med att ett linne fick bli offer för min kreavitet. Det slutade med ett "över-förväntan-resultat" och jag är nöjd. (har ingen bild, men det kommer nog imorgon eller när jag orkar ladda upp). Sen har jag lullat runt här hemma, gjort klart en del i svenskan, blivit klar med redovisningen till imorgon och fixat rekvisita till imorgon.

Imogon är det kavaj och glasögon som gäller! Med till skolan får även sand, pommac och vindruvor hänga med.

Nu ska jag snart bege mig till sängen!


Oh glömde det! Jag har klippt mig idag också, inte så mycket men litegrann.

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0