Det löser sig

Satt nere vid TVn innan och kollade på film med resten av familjen. Orkade inte kolla mer på filmen, American history X, hemsk film! Min bror och pappa tycker den är bra, pappa tycker väl mest det för att den speglar verkligheten, att det finns sådan rasism och nazism, och det är inte så långt från oss som vi tror. Min bror, ja jag vet faktiskt inte riktigt varför han tycker den är så bra, men det är väl för den är annorlunda?. Mamma och jag däremot var inte så förtjusta i den och nu efter 20min av filmen klarade inte jag kolla mer.

Så nu sitter jag på mitt rum, vilket jag aldrig brukar göra, det har jag nog aldrig gjort på detta sättet, liksom suttit på mitt rum och varit för mig själv medans hela familjen kolla på TV där nere. Jag har alltid varit med dem när de kollar på TV, för jag känner mig så ensam i mitt rum när jag sitter där själv. Nu har jag satt igång ipoden på de 25mest spelade låtarna. Den flesta är från Timbuktu, men den som spelades först var "Det löser sig". Den är så bra, inte bara för melodin och hans röst är så häftig, utan texten är så jäkla sann!

För drygt en månad sedan var allt upp och ner och jag trodde verkligen inte att det skulle lösa sig och bli bra igen. Det var samma känsla som jag hade för ca 2 ½år sedan, men jag tror jag var för liten för att inse vad som hade skett och vad som höll på att hända. Hoppet om att allt skulle bli som det varit innan var verkligen på botten och det var så illa det bara kunde bli. Du sa att du ville ändras och att du ville mot en ljusare framtid i ditt liv. Det trodde jag på, jag visste att det du sa menade du, jag såg det i vad du skrev på Facebook och hur du var när vi sågs. Jag visste att det var så himla svårt för dig att vända på allt och göra allt bättre, men jag och de som stod dig närmst uppmuntrade dig till att göra en förändring. Nu, en månad senare har allt vänt, det är underbart att se hur man kan vända på livet genom en så pass stark vilja som du har! Den viljan för en föränding som du hade önskade jag att alla hade! Jag tror vi i din närhet gjorde en stor inverkan på dig och vi alla älskar dig, för du är så jäkla bra det ska du veta!

Timbuktu har verkligen ett budskap i alla sina texter och en mening med sina sånger.

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0