Förväntan

Längtan hör liksom hop med förväntan, det blir något bra, lika så sött och salt, positiv och negativ energi, optimism och pessimism, skratt och tårar, givmild och snål, ett bad utan badskum, jag hade kunnat nämna en hel del, men utan varandra är de inget. Det krävs båda delar för att det ska fungera, den ena är inte bra utan den andra i stora mängder. Efter en lång härlig dusch ligger jag nu i soffan under filten och myser till en film som går på TV. Innan filmen började såg jag slutet av The Town. Jag vet inte riktigt vad som hände, men plötsligt kom det tårar från mina ögon. Sen började jag tänka på allt som hänt den senaste tiden, under påsklovet och detta året. Hur har saker och ting blivit som de blivit? Och silken pannkaka allt är, eller var, eller vad ska jag säga? Jag vet inget längre känns det som. Men en sak vet jag, att jag kan skratta mig ur det mesta, och vad vore skratt utan tårar? Det är som ett bad utan badskum. Nu ska jag kolla vidare på filmen! (eller ja, nu blev det reklam, lagom till jag hade skrivit klart... Haha) PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0