Koppel?

Idag är en sådan lyckodag! Jag är ledig, solen skiner och värmen är här. Det enda som inte riktigt är som det ska är jag, jag är FORTFARANDE förkyld.. Ikke kul.

Det märks att folket är nere tycker det är sommar nu, för alla är ute! Är det inte cyklister, är det joggare eller promenerare, barnen är ute och leker på gatan och hundägarna går långa rundor, inte minst jag då. Va precis ute med min lilla vovvsing och jag måste säga att vissa hundägare är så patetiska, det enda man kan göra är att skratta lite för sig själv. Fast det började redan i morse, då jag åt frulle ute i det fina vädret, på terassen. Vår terass är byggd med ett litet trästaket så man kan inte riktigt se in på dem som ligger på terassen. Ialla fall. Så var Ruff ute i trädgården och plötsligt gick det en hund + hundägare utanför vår tomt och såklart börjar Ruff skälla. Jag orkade verkligen inte säga till honom, då hör jag från gatan TYST! Haha, det var hundägaren på gatan som skrek til Ruff. Uppenbarligen såg hon inte mig för hon gick fram och tillbaka med sin hund och sa NEJ till Ruff varje gång han skällde, och jag kunde verkligen inte hålla mig jag började gap-skratta, det lät så himla kul och Ruff lyssnade inte ett dugg på henne, han sket totalt i henne. Efter frullen gick vi en vända i skogen. Jag har aldrig Ruff kopplad, förutom om man är ute och går i stan, jag har inte ens med mig koppel på våra rundor. 150meter från oss ser jag en hund+ägare och ägaren börjar skrika KOPPLA HUNDEN!! Eh? VA? Haha, sa hon till mig? Tänkte jag. HÖRDE DU INTE VAD JAG SA? KOPPLA HUNDEN! Eftersom jag inte hade koppel med mig och jag tycker det är ganska patetiskt att hon ska skrika till mig och speciellt när hon har sin egen hund kopplad, jag hade förstått om hon hade haft sin hund lös och det var en stor schäfer eller så, men den var kopplad och det var en hyfsat liten hund. Ruff bryr sig inte om andra hundar ifall man säger åt honom att inte gå fram till dem. Ialla fall så kastade jag en pinne in i skogen och gick åt ett annat håll. När hundägaren gick förbi med sin hund fick jag en sur blick.


Så nu sitter jag och ska plugga lite innan jag ska baka ut brödet och äta

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0