Inte om jag hade fått bestämma!

Vem är den knasten som kommit på "borta bra men hemma bäst?!" Så kanske det är för många, men inte för mig, jag hatar(och då menar jag verkligen hatar) att åka hem och vara hemma från en semester/resa. Det som jag hatar mest är att man under din resa lär känna så många nya människor och sedan tvingas man lämna dem och kanske aldrig mer får träffa dem igen. Det är så jäkla rått, jag hatar det, speciellt eftersom jag brukar hitta någon som jag lär känna riktigt bra och som är så snäll mot mig. Dem flesta på denna resan till Turkiet var riktigt snälla och därför känns det så ledsamt att åka hem, jag ville verkligen inte hem. Om jag bara hade fått stanna lite till, kanske tre dagar till, fast då hade det väl blivit värre att lämna sina vänner? Trots att det är överdeppigt att lämna sina vänner i Turkiet, så har jag haft en jäkligt bra semester! Måndag - landade i Antalya och åkte Nisse-turist buss till hotellet (Side resort, riktigt fint hotell och trevlig personal). Eftersom vi kom till hotellet vid kl 14,00 så åt vi lite och sedan var det poolen som gällde resten av dagen. På kvällen gick vi en bit in till stan och tog en öl på en uteservering vid havet, riktigt mysigt. Tisdag - stranden heela dagen och gamla stan på kvällen. Onsdag - eftersom min kära bror total ratade stranden så poolade vi hela långa dagen. Riktigt nice pool, tre stycken, dock var där lite många småbarn. På kvällen blev det "Ullared". - Japp, ni läste rätt! De hade en ullared i Side och alla Turkar där pratade svenska, haha. Torsdag - stranden, dock hängde inte min kära bror med, utan vilade upp sig på hotellrummet tills vi kom tillbaka från stranden. På kvällen drog jag och min bror ut för att kolla in festställena i Side, vi kom inte ända in till gamla stan, så det blev olika resauranger där vi tog några öl, och vi hade jäkligt kul! Fredag - marknad i Manavgat, heela dagen i 38*c värme. Eftersom ingen annan vågade pruta så skickade dem fram mig. Lyckades pruta ner det vi köpte riktigt rejält tack vare min underbara charm, haha. Lördag - poolande och en drink i hamnen i gamla Side på kvällen. Söndag - marknad i Side, dock var det inte lika bra saker här som i Manavgat och man kunde inte pruta lika mycket (nästan inget alls) här, så det blev en kort vistelse där. Poolen nästa! På kvällen va alla helt slut så det blev kortspel på hotellrummet, på "ballan". Måndag - poolande och "kast med litet barn" i poolen. Lunchande på en kebaperia och sedan lite mer poolande innan bussen avgick från hotellet till flygplatsen. Kl 03,15 var man hemma i Sverige. Från 45*c till 16*c "uuuunderbart"... Nope:( Saknar redan allt och alla som in i och vill inget annat än tillbaka, men det är inte så lätt, så nu blir det stranden här hemma för Min del! (bilder kommer sen) PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0