En utgångsfri helg..

Usch! Nu sitter man med dessa jäkla läxorna igen, samtidigt som jag drömmer mig bort till ett varmt land med palmer, kritvit sand och knallblått hav. Mina tankar kommer ju inte bli uppfyllda denna timmen så lika bra att ta tag i plugget med en gång så man kan kolla TV ikväll. Är det inte så jäkla typiskt; när man väl bestämt sig för att vara hemma och ta det lugnt i helgen och inte gå ut och festa, så ska alla andra som inte brukar gå ut, eller som man inte brukar träffa, bestämt sig för att de ska ut... Dock står jag fast vid mitt beslut och är pensionär denna helgen, på fredag blir det let's dance kväll och mys i soffan med mammsi och pappi. På lördag blir det Kraftansträngning med matlagning hemma hos Lina, som fyller 19på måndag, och sedan bio.

Jag kan inte låta bli att tänka på hur livet för vissa kan göra en U-sväng och bara vändas helt.
   För vissa kan det vara bra, vändningen är positiv, folk som kanske inte har haft det så lätt i livet och får hjälp och väl bestämmer sig för att göra en förändring i sitt liv. Dem beundrar jag så fruktansvärt mycket! Till exempel folk som är överviktiga som bestämt sig för att leva ett hälsosamt liv och verkligen gör det, eller folk som hamnat fel och börjat med droger och sedan bestämt sig för att bli fri från dem och börja en ny start i livet, eller om folk som struntat i skolan, men tagit tag i den och verkligen ansträngt sig. Det är dem personerna som jag beundrar mest i hela världen, folk som styr upp sitt liv och gör det bra för sig själv igen.
   Sedan finns det folk som går helt andra vägen, de gör fel U-sväng. En U-sväng där det är förbjudet, folk som går från hälsosam till väldigt ohälsosam, från bra i skolan till att skita i den, folk som går från vanlig kille/tjej till att vilja bevisa att man inte är dendär mesiga eller vanliga killen/tjejen och gör det på delt fel sätt och sätter sig själv i kniviga situationer. De folk som jag tycker synd om är de som inte inser att de själva är fina, de som inte inser att jag duger som jag är, de som struntar i omvärlden, stuntar i sitt liv och stuntar i allt.
   Sedan är det klart att de som gör fel U-sväng kanske inte har det så lätt hemma, i skolan, på jobb eller på fritiden. Därför är det så viktigt att ha någon att prata med, någon som man vet finns där för en, någon som man kan lita på, även om man gör ett felsteg eller två. Många har inte det, det är därför de gör fel sväng, det tycker jag är så himla synd. Ser man att någon är nere eller påväg åt fel håll, prata med han hon, umgås med personen och få den att känna sig viktig igen. Det du ger får du tillbaka förr eller senare, kanske inte idag, kanske inte imorgon, kanske inte om ett år, men förr eller senare kommer det tillbaka.

Nu ska jag nog bege mig till mina böcker igen!

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0