Alla jobb och hur jag fick H&M-jobbet

Jag absolut älskar alla mina jobb. Det är skönt att ha mer än ett jobb, på så vis är det väldigt svårt att tröttna på att jobba.
Vissa dagar jobbar jag ju på restaurang, vissa dagar på H&M och några kvällar/nätter på olika evenemang. Jag har även jobbat som croupier på olika nattklubbar i Malmö, på skönhetssalong i Höllviken, som tennistränare och som barnvakt.
Känns som jag har hunnit med väldigt mycket i "arbetslivet" för att vara 19år. Ändå är jag "arbetssökande". Jag har inget fast jobb, som jag jobbar på varje dag, men det är ändå rätt skönt, för då har man tid till mycket annat som man kanske inte hade hunnit med annars som van velat.

Just nu känner jag för att åka iväg på en långsemester. Jag har pengar till det, jag har viljan, jag har allt.. Utom någon som vill följa med mig. Visst jag hade kunnat göra det själv och det hade nog varit en sjukt bra upplevelse och erfarenhet för mig, men jag känner ändå att jag vill ha med någon.

Mitt mål med att jobba har varit att samla hop pengar till en jorden-runt resa. Nu har jag pengarna, så nu jobbar jag bara för det är roligt. Jag tyckte det var kul att jobba innan också och att ha ett mål med att jobba (som jag hade denna resan) gör det mycket roligare att jobba. Nu har jag liksom fastnat i tanken att det är kul att jobba, så nu säger jag ja, varje gång dem behöver hjälp på jobb.

Många har frågat hur jag fick jobbet på H&M. Som arbetssökande vet jag hur svårt det är att få jobb på H&M. Man söker in 1000gånger utan att få någon respons alls. Riktigt tråkigt. Därför blev jag så himlaglad när en vän till familjen (som är butikschef på H&M i Malmö) frågade mig om jag ville hjälpa till lite på lager. Jag sa ja direkt! Sånna chanser får man inte varje dag.
Därför kan jag inte riktigt svara på hur man ska göra för att få jobb på H&M.

Som tips; skriv ett riktigt bra och intressant CV samt ett personligt brev, och hitta inte på saker, för förr eller senare brukar det komma fram hur det egentligen är. Ge inte upp, följ din dröm, gör det du vill och du kommer ingenstans genom att ge upp. Så kämpa, kämpa tills du fått det du vill för ingenting är omöjligt!

Känner mig sjukt hemma-flummig idag för jag har inget att göra, men så är det vissa dagar!

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0