Work nr. 3

img_8872 (MMS)

WOW! Just nu har jag många "bollar i luften" - precis så jag vill ha det! Dock är det inte riktigt det jag hade räknat med när jag slutade gymnasiet. Jag trodde bara att jag skulle vara hemma och chilla, ta det lugnt och ta dagen som den kommer. Det var ju det jag längtade efter så grymmt mycket undertiden som jag gick i skolan. Att sjuka sig någon dag bara för man inte kände för att gå i skolan kändes som himmelriket för mig, och vad hade då inte varit bättre än att få vara hemma hela dagarna och göra ingenting? Dagen efter stundenten kände jag myror i kroppen, jag ville göra något, jag hade inte tid att bara sitta och chilla, varför skulle jag göra det. Ångesten växte, var det fel beslut att inte plugga vidare direkt? Det var ju inte det jag ville just då, men vad skulle jag göra nu? Jag hade mitt jobb på K&G, men det var en dag i veckan, det kunde jag ju inte leva på. Nu har jag tre jobb och är riktigt nöjd med mitt val om att inte plugga vidare direkt. Jag hade inte pallat att gå i skolan och plugga så mycket som man gör på högskolan. Att ta ett eller två år från skolan känns helt rätt och nu har jag ju både jobb och tid att jobba närsom, dag-natt-morgon-middag-kväll, och det är precis det jag gör! Den gågna veckan har det varit H&M på förmiddagarna, K&G på eftermiddagarna hem och nu som igår jobbade jag på Tetra Pak:s företagsfest. LIFE'S WONDERFUL RIGHT NOW! Hade riktigt roligt igår på jobb! Jag fick både träffa och jobba med Josie, vilket var riktigt kul. Skulle egentligen stå vid buffén och hålla koll på den, istället fick jag stå och hälla upp, blanda och dela ut fördrinkar, stå i baren och torka bord. Hoppas verkligen att jag får jobba där igen, för det var verkligen kul, och teamet ver riktigt härligt att jobba med. Nu ska jag vila mina fötter, för imorgon är det K&G som gäller! Känner att det blir väldigt mycket jobbsnack nu, men det är så mitt liv ser ut just nu. PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0