Vi drömmer väl alla om att vara modell någon gång

Jag tror inte att jag är den anda som suttit hemma och följt både Americas next top model, Australias next top model och Swedens next top model slaviskt och om man missat ett avsnitt har man sett reprisen någon dag senare. För i princip alla avsnitt sänds mer än två gånger. Samtidigt som man sitter där och följer alla dessa avsnitten så har jag haft en tanke om att "det skulle jag också vilja göra! Jag vill också bli modell!"
Jag va på en modellcasting för tre-fyra år sedan, men det blev inget av de. Antar att jag gett upp efter det, sen har jag inte riktigt kännt att jag är modelltypen, eller iallafall inte den "super-skinny" personen agenturerna letar efter. Så jag har inte gett upp, men gått vidare på det jag gillat göra liksom. Tills i måndags, när en kille kom fram till mig på jobb och frågade om jag var intresserad av att jobba som modell. Jag skulle få betalt och allt. När han berättade allt verkade det vara något lurt och han märkte att jag inte riktigt trodde på honom. Nu hörde han av sig ikväll. Företaget heter Beauty, vilket jag har sett några gånger, men det enda som är lite halv-misstänksamt är att den adressen han gav mig var inte samma som den jag hittade på Eniro och google map.
Jag är sjukt suspekt när det gäller modellirmor och agenturer! Det finns så många som blivit lurade och det finns så många falska modellagenturer där ute! Till slut vet man inte vilken som är sann och vilka som bara är ute efter att luras.. Jag tänker iallafall ringa till Sweden model på måndag och höra om denna modellfirman, om den existerar och faktiskt är en ärlig agentur eller om det bara är hitte-på och ute efter att luras!

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0