Cape town

Ligger i sängen och har stirrat blint upp i taket i 30minuter nu.
Får som hoppar, spikarna i taklisten, brädorna i golvet, stygnen i påslakanssömmen. Jag har räknat allt som går att räkna. Ändå ligger jag lika klarvaken som för 30 minuter sedan. Nu med ett stort smile på läpparna.
- Visste ni att det är 132dagar kvar till midsommar?
132 dagar kvar tills vi får dansa kring vår svenska midsommarstång. 132 dagar kvar tills vi får bära dem ful-snygga midsommarkransarna på våra huvud. 132 dagar tills vi får leka massa midsommarlekar och dricka midsommar snapsen.
Visst är sommaren underbar!
- Visste ni att om 132 dagar är jag inte i Sverige?
Om 132 dagar är jag någonstans i Europa. Om 132 dagar kommer jag vara ute på min första långa resa i Europa. Om 132 dagar kommer jag varken dansa kring någon midsommarstång, bära en midsommarkrans, leka midsommarlekar eller dricka midsommar snaps.

132dagar är långt bort. 132, det är lika långt som antalet löv det finns på tapeten i mitt rum som är på den vänstra sidan om mitt fönster.

132...

Godnatt

PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0