En onsdag som jag aldrig kommer glömma

Onsdagar när jag var liten var en speciell dag för både mig och min bror.
Ja, visst vi gick på dagis, förskola och i skolan, precis som alla andra i våran ålder, men skillnaden, det som gjorde dagenså speciell var efter dagiset, förskolan och skolan.
När dagen var slut kom mormor och hämtade oss. Vi tog alla våra saker, sa hejdå till fröknarna och hoppade in i den lilla vita bilen med dem blå tygsätena. Onsdagar var simmdagar. Det var då mormor hämtade oss och körde oss till Aqua kul.  Eftersom varken jag eller min bror var några matvark om man säger så, vi var rätt kräsna med maten och åt inte särskillt mycket, så hade mormor alltid med sig en festis och nybakade kanelsnäckor.

Idag gjorde jag kanelsnäckor. Jag har aldrig gjort så goda kanelsnäckor som idag, det va riktiga mormor-kanelsnäckor. Hon gjorde världens godaste kanelsnäckor och man längtade varje onsdag tills dagen skulle ta slut för att då fick man träffa mormor och äta hennes goda hemmabakade kanelsnäckor.
Varje gång jag gör kanelsnäckor tänker jag på henne. Så denna dagen är till dig mormor <3

PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0