I can't make it rain

Jag har tänkt på det hur vi alla förändras, hur man glider från vänner man varit riktigt nära, som det knappt kunde gå en dag utan att man sågs, eller en timme utan att man smsade varandra eller en sekund utan att man var tvungen att berätta exakt allt man gjort sagt upplevt och varit med om.
Dem vännerna är väldigt ovanliga nu när man gått ut ur skolan. Missförstå mig nu inte, jag har många, väldigt nära vänner, men det var liksom en helt annan grej när man gick i skolan. Man sågs varje dag, man hängde efter skolan, man klagade över alla läxor och uppsatser, prov och uppgifter som skulle göras. Det är precis som när vi gick ut skolan så slutade vi ha saker gemensamt. Det är en skrämmande tanke. Tänk att med dem riktigt nära vännerna jag hade under min skoltid, som jag inte har nu, var det enda gemensamma vi hade, skolan. Å andra sidan kan man tänka som så, att skolan har alltid funnits i mitt liv, tills jag tog studenten. Den har funnits där sedan jag var sex år och i princip alla mina vänner jag skaffat under åren har jag skaffat genom att jag har gått i skolan. Sjuk tanke, men det är så det e.
Anyway ännu en sen kväll då jag suttit uppe förlänge och kollat film och sedan gått och lagt mig och börjat tänka på en massa. Ville bara rensa huvudet!
PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0