Det här med körkort

För mig kändes det som en självklarhet att börja övningsköra med mina föräldrar när jag fyllde 16 samt gå kursen och göra syntestet. När jag var 18va det inget annat än körkortet som fanns i mina tankar. Tanken av att kunna sitta bakom ratten och köra själv utan någon som sitter bredvid och säger hur man ska köra var drömmen just då! Nu är jag 19 och har haft körkortet i 1 1/2år dvs att snart är prövotiden slut för min del.
Att få körkortet, mitt alldeles egna rosa lilla rektangulära körkort, var den största befrielsen jag någonsin fått uppleva!
Därför har jag så svårt att förstå varför vissa i min ålder och till och med dem som är äldre än mig INTE har körkort.
För det är väl vilken 18årings dröm som helst att ha körkort och kunna ta sig SJÄLV dit man vill?!

PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0