Allt började med ett "klick"

Hade någon frågat mig för ett halvår sedan var jag befann mig en höstdag i mitten av november 2014 så skulle jag absolut inte svarat
"I storstädartagen i min lilla etta på 26kvadrat i Halmstad".
Ni skulle nog fått svaret
"Påväg till mitt jobb på Chill Out för att sedan komma hem till min familj och bo hemma tills jag är 35". 
För de är just så jag trodde att mitt liv skulle se de, iallafall, kommande 14månaderna. 
Istället gjorde jag de där lilla klicket på "antagning. se" som förändrade mitt liv. 
Allt gick sååå snabbt, och innan jag visste ordet av de stod jag där med nycklarna i handen till en liten etta på 26kvadrat mitt emot högskolan i Halmstad och med ett flyttlass som innehöll en säng, massa kläder och lite ljuslyktor. 
Att börja plugga va de bästa beslutet jag gjort i mitt liv, men de var även de mest skrämmande och spännande jag gjort. Jag kände ingen, jag visste knappt vad utbildningen innebar mer än att den innehöll mycket träning och näringslära, jag var tvungen att flytta, flytta från min familj och de få vännerna jag hade kvar i Malmö och Höllviken, men se så bra de blev!
Jag har skaffat mig så otroligt fina vänner (många tjejkompisar! Vem trodde att jag någonsin skulle få fler tjejkompisar än killkompisar?!) som har exakt samma intresse som mig, shopping, träning tills man nästan stupar, mat (vi har fantastiska middagar tillsammans och ikväll blir de hemlagade burgare och massa vinmys), roadtrips och äventyr.  Jag har även gjort min lägenhet till ett hem, detta har blivit mitt lilla mysiga krypin, I love it! Trodde aldrig att jag skulle klara av att bo och sova själv, men vet ni, jag sover hur bra som helst och klarar detta aldeles galant! 
 
Visst finns de stunder där man mycket hellre hade åkt på en jordenrunt resa istället för att sitta i ett halvtrist klassrum och kolla ut genom fönstret och se de gråa novembervädret där ute. Man får helt enkelt ta sig i kragen då och tänka på hur värt de kommer vara om två och ett halvt år när man är utbildad till något som man verkligen brinner för och kan bygga sin framtid på. Jag får helt enkelt spara alla dem underbara resorna tills jag studerat klart, eller vem vet, jag kanske tar och studerar en tid utomlands?
 
Man vet helt enkelt inte vad famtiden ger en, de största förändringarna är inte så långt bort som man tror, de kan helt enkelt handla om bara ett litet "tangent klick"
 
PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0