Morgonfrost

Jag älskar att gå ut med Ruff på morgonen. Samma runda, ut längsvägen, ner i skogen, in i gränden och till ytterdörren. När jag precis gått utanför dörren tar jag ett djupt andetag, intalar mig själv att det är inte så farligt att gå upp och gå ut med Ruff på morgonen. Oftast skiner solen, vilket gör det lättare att vara positiv, men nu har kylan kommit. Igår var den inte så bitande som idag, men det var kallt. Nu kan man se hur temperaturen sjuker och löven faller från träden. När jag går där längs med vägen tänker jag på allt möjligt. Allt som skulle gjorts, allt som ska göras, men jag är fortfarande lite trögtänkt, då det är tidigt på morgonen. När jag väl kommit in i skogen är det precis som en befrielse. Tankarna skingrar sig och det blir lättare att ta in den kalla luften i lungorna. Igår var det så fint när dimman låg i jämnhöjd med trädens grenar, spindlens nät som var spunnet mellan ljungplantorna och daggen som lagt sig fint i spindlens nät. Idag var det klart och solensstrålar sken mellan de löven som fanns kvar på träden, den blöta ljungen från morgondaggen hade frusit och blivigt frost.

-Nu är det höst!



PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0