Sometimes

Ibland är det så jäkla härligt att logga in på bloggen och bara skriva av sig, skriva om tankarna, idéerna och funderingarna jag har. Känner att det inte blivit så mycket sånt på sista tiden, eller ja lite kanske, men mest vad jag har gjort under dagen. Iallafall.. För lite mer än ett år sedan träffade jag en person som hade den gladaste och spralligaste personligheten jag någonsin stött på. I dystra och sorgsna lägen lyckades du lysa upp min tillvaro och gjorde saker tillsammans med mig som fick en att må bra. Det var väldigt fint. Efter att ha umgåts mycket under en rättså kort period blev saker och ting i min omgivning bättre, det sorgsna försvann och folk runt mig började må bättre, allt var underbart. Det var då jag fick upp ögonen. Jag öppnade ögonen och såg vem du var. Trodde jag..Du var en underbar person men med ett litet trassligt kompis umgänge som du inte kunde slitas från eller säga nej till. Du sårade mig gång på gång, men ännu hade jag inte fått upp ögonen och kunnat gnugga bort det suddiga som gjorde att jag kunde se helt klart, så pass klart att inse att om jag förlät dig så skulle du ändå såra mig igen. Kanske inte avsiktligt, men ändå såra mig. Även om det för det mesta var super tiptop mellan oss så fanns det något inom oss båda som gjorde att vi inte klarade att vara med varandra. Dagen du försvann i mina ögon, dagen jag kunde gnugga bort det suddiga och se klart, skulle kommit mycket tidigare. Dagen jag kunde se klart var den största dagen i mitt liv, dagen då jag blev vuxen på riktigt, dagen var den 10juli, dagen både du och jag tog studenten. Jag blev vuxen, vuxen nog att inse att du hade gjort så mycket skit och höll på med saker som du visste fick mig att gräva mig djupt under marken, ändå gjorde du det. Vi gick på vars ett håll och har inte pratat med varandra sedan dess. Ibland när jag är långt inne i mina tankar kommer tanken om dig upp. Det är då jag minns allt som är bra med dig, hur underbar och fantastisk du var. Genast slås tanken bort och jag blir påmind av vad det var som fick mig att se klart. PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0