Hamntag, famntag klapp eller kyss

Tankarna snurrar.

Är detta verkligen rätt beslut?

Kanske inte.

Eller så är det rätt.

Jag har iallafall bestämt mig.

Det är slut.

Det fungerar inte längre.

Jag kan inte ha det såhär.

Jag mår inte bra av det.

Det är inte rätt.

Varken det du eller jag gör.

Och verkligen inte det vi gör tillsammans.

Det slutar alltid med att vi bråkar.

Sedan blir vi sams igen.

Sedan hittar vi ett nytt fel.

Och bråkar igen.

Ibland är det skönt att vi inte är ett.

Men just nu käns det så jobbigt att vi inte är ett.

Inte för att jag vill vara ett med dig.

Men för att jag vill kunna dela på oss.

Så att vi blir två.

Just nu går det inte.

För vi är 1 ½.

Det är bara fel.

Och du förstår inte.

Fårstår inte att jag vill vara två.

Inte 1+1.

Inte 1 ½.

Utan 1-1.

1 var för sig.

Hade ni frågat mig lite mindre än ett år sedan hade jag samma dag som jag mötte dig valt kyss. Nu är det bara ett ord jag vill säga dig. Adjö. Jag vill inte göra en stor scen av det. Jag vill bara att det ska rinna ut i sanden. För jag orkar faktiskt inte mer. Jag har haft många roliga stunder tillsammans med dig, samtidigt som jag har haft de sämsta stunderna i mitt liv med dig, nu kom det till en punkt där dem dåliga tog över dem bra. Jag orkar inte.

ADJÖ <3

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag finns här om du behöver prata <3

2011-06-13 @ 12:30:38
URL: http://fridafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0