Samma visa varje år

Är det bara jag som är trött på samma nyårslöften som lovas av miljontals människor varje år, som man får höra över allt, när man är i stan, på jobb, på internet, på gymmet, i mataffärerna, på restauranger, i biosalonger, ja ÖVERALLT!
Det jag snackar om är rätt uppenbar nu;
"Jag ska träna mer och äta hälsosammare, beach 2012 är bu snart här och jag ska vara i den bästa formen jag någonsin varit i"

Man märker det på gymmet, alla pass är fullbokade varje dag, man får stå i kö till maskinerna. Man märker det på jobb, folk som handlar på Konsum handlar massor med frukt nötter osötat bröd bär och grönsaker och folk på Kniv och gaffel beställer folk sallad, mindre portioner, mindre potatis och ingen sås.

Samma sak varje år..
Håller folk det då?
Ja fram till början på mars och Max fram till påsk, för sen blir det ju varmt och en glass då och då sen är det ju påskbord. Det är precis som när folk börjar äta onyttigt så försvinner träningen också.

Visst, det är jättebra att folk kämpar, men jag menar är det inte bättre att träna regelbundet året om istället för att knarka träning i två månader och sedan lägga av helt?
Och är det inte bättre att äta det man vill men ha band på sig och stoppa när man är mätt eller äta en kaka istället för tre?

Har ni något nyårslöfte?

PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0