What comes around goes around

img_6966 (MMS)

.. Eller var det tvärt om? Är det inte märkligt hur man bete sig olika med olika människor, bemöta olika människor på olika sätt och prata med olika människor om olika saker? Det finns en miljon sätt att vara på och bete sig på. Vem säger att det sättet du är på är det rätta eller det som är fel? Det finns ingen som kan säga att det är rätt eller fel. Däremot finns det "en grundregel" i alla situationer på vad som är rätt och fel. Det är en oskriven regel, men med lite sunt förnuft är det inte så svårt att lista ut den där "grundreglen". Till exempel; du beter dig (oftast) inte på samma sätt när du träffar din farmor som när du träffar din kompis. Att vara sig själv är egentligen inte så lätt. Man säger att man är sig själv, ändå är man olika "personer", du har olika tankar och verderingar med olika människor du umgås med. Allt beror på vilken relation du har. Jag kan säga att jag kan vara jäkligt osmidig i olika situationer. Jag säger inte att jag inte tänker på vad jag gör, men ibland kan tanken på konsekvensen komma lite efter handlingen, vilket kanske inte alltid är så bra.. Att man klickar bättre med vissa människor än med andra är egentligen sjukt konstigt. Hur kan jag klicka så bra med en som jag inte har ett dugg gemensamt med? Och en som jag bara har saker gemensamt med? En som jag nyss träffat och som det känns som vi har känt varandra hela livet? -sjukt skumt!? PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0