Varför, varför, VARFÖR???

Jag kom till att tänka på detta om skönhetsideal ikväll när jag a ute och gick med mamma. Varför kämpar folk mot tiden så oerhört mycket? Folk använder skönhetsprodukter och opererar sig för att se snyggare och framförallt ungre ut. Vad är meningen med detta? Får man bättre självförtroende för att man ser ut på ett visst sätt, för man är 70år och inte har en enda rynka eller superbröst? Det är sjukligt att folk betalar så mycket för att ändra sitt utseende, för att se yngre ut. Jag menar om vi inte hade blivit rynkiga med tiden eller fått hängbröst vid 50 hade det varit konstigt, för det är så våra kroppar fungerar!

-vi hade inte sett ut så om det inte hade varit meningen att vi skulle göra det!

Nu säger jag inte att jag är supernöjd med mitt utseende, men jag menar våga vara dig själv, för det finns ingen annan som är som du! Och det är de som är det fina med att vara just du, du är skapt för att vara du, och ingen annan; Kom i håg det:)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Så fin blogg du har :D och såå roligt att du har börjat blogga :D

2009-10-31 @ 13:01:13
URL: http://josefineskriverblogg.blogg.se/
Postat av: Carro

Taack:D ja, jag tänkte följa strömmen för engångsskull;)<3

2009-10-31 @ 20:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0