En sekund senare

Eftersom min lilla mamma är så duktig och bakar "små torra, hårda chokladrutor" som hon kallar de, som är så suuupergoda enligt henne, passar jag på att lägga upp receptet på min vita chokladmousse, som jag fick höra var väldigt uppskattad i lördags :)

Portioner: 4 ca 30min att göra

1 gelatinblad
2 äggulor
2 msk ljus sirap
75 g vit choklad
3 dl vispgrädde
valfria bär till servering

Gör så här
1. Blötlägg gelatinbladet i kallt vatten 5 minuter.
2. Blanda äggulor och sirap i en liten kastrull. Sjud blandningen under vispning på låg värme tills den tjocknar till en kräm. Hacka chokladen och smält den i krämen tillsammans med gelatinbladen.
3. Rör i 1 1/2 dl vispgrädde, lite i taget. Låt svalna till rumstemperatur. Vispa resten av grädden och vänd ner den i chokladkrämen.
4. Ställ in i frysen. Låt tina ca 30 minuter i kylskåp före servering. Spola varmt vatten på formen så släpper moussen lätt

Hoppas den smakar bra! :D

PUSS PÅ ER <3


Kommentarer
Postat av: cassan

hahaa! min mamma älskade den :D

2010-04-21 @ 21:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0