Just another girl with a dream and a heart

Snö.. Snö.. Snö..

-Det är precis det jag ser är jag tittar ut genom fönstert. Inte en enda solstråle passerar de snötyngda molnen där uppe. Tragiskt.. Att det ska vara så tråkigt med detta! När det inte snöar i Slåne klagar vi Skåningar på att vi aldrig får en "vit jul" men när det väl ligger snö på vägarna, hustaken och marken är så vit den bara går klagar vi ändå! Då är det problem att komma fram, saltet till vägarna tar slut, men det som jag tycker är mest tragiskat med denna snö är att här i Skåne finns ju inte ett jävla berg, inte ens en backe man kan åka skidor från! Kasst är det!! Då finns det väl ingen mening med att det ska snöa om man inte ens kan åka skidor eller snowboard på den...

Jag har en bok. En bok jag tar fram när jag mår rikitgt dåligt. En bok med känslor. En bok med tankar. En bok som ingen vet om. En bok som bara jag har sett. En bok med bara min handstil. En bok med saker jag inte kan berätta för någon. En bok jag aldrig har läst. En bok jag aldrig kommer läsa. En bok som jag kommer må ännu sämre om jag läser. En bok med tomma sidor som fyllts med ångest, tankar, idéer. En bok om mig..

Nu ska jag ta tag i denna dagen, eftersom jag antagligen stängde av väclarklockan i sömnen imorse.. Så jag sov till halv ett!!! Inte OK! Dessa sista dagarna har jag sovit rikigt länge på morgnarna. Ibland kan det vara härligt, men nä, nu får det vara nog! Haha.

I måndags hade jag rikigt kul i stan med Emelie och Victor, vi fikade på espresso house och sedan gick vi en låång runda i stan och handlade julklappar. Så mysigt det var! I går va jag också inne i stan, fast med Victor och Oscar, men det blev inte så mycket julshoppande där inte.. Men vi hade ändå gansla mysigt förutaom att alla var nog dödströtta, vilket drog ner stämmningen lite.

Aja nu ska jag ut med Ruff sen ska jag ner till stranden och åka lite skridskor :)

PUSS PÅ ER <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0