Bloggis!

Av någon underlig anledning känner jag mig inte alls trött och hänig som vanligt, utan pigg och stutsig:D
Jag känner för att blogga, så det gör jag nu, men vad ska jag skriva om?
Kanske den heta tv-serien Paradise hotel? Där alla medlemmar har sex med alla, killarna är pumpade till max och tjejerna har silikonbröst och botox. Nä, det lät inte kul.
Kanske ska jag blogga lite om Obama som ställde in sitt tal till den Amerikanska befolkningen, bara för att det va på samma tid som den spännande tv-serien Lost började? Nä, det lät inte kul, det heller.
Ska jag kanske blogga lite om mig själv, mitt liv, skolan, min familj och mina vänner? Jag är trött på att vara den som klagar helatiden på allt och alla så fort något är fel eller det är någon som inte gör vad de ska. Så nu är mitt nyårslöfte att sluta vara pessimistisk och börja vara optimistisk.
Förra året, på höstterminen va det inte mycket som gick rätt, det vill säga att inget gick som jag ville, kanske därför jag va så pessimistisk till allt. Jag kände mig slö och degig, orkade inte ta tag i saker.
Nu blir det andra bullar, det kännde jag redan natten till den 1januari, och redan den 2januari började jag ta kontakt med mina gamla polare, vilket va en sjuattans bra idé. Redan den kvällen (den 2) lärde jag känna 5nya personer och nu rullar det bara på.
Idag snackade jag även med Josefine och vi har ett nyårslöfte som varar från den kommande måndagen och tre veckor framåt. Vi ska nämligen starta vårt "Healthy-life" och bli nyttiga, vi försökte båda två innan, på vars ett håll, men vi insåg snabbt att det inte fungerade om man inte hade någon som pushade på en. Därför har vi utsett varandra till varandras "coacher". Nu ska vi se om det fungerar, jag känner mig riktigt pepp, och det ska gå!
Vi får väl se hur det går med träningen nu det kommande året, men den ska jag också komma igång med, om inte denna veckan så nästa.
Jag kände att detta va rätt att blogga om, det intresserar mig, och förhoppningsvis dig med, som läser detta (annars skulle ni nog inte läsa det).
På tal om healthy-life och så, de flesta som är lagom smala, eller iallafall nöjda med sig själva säger att det är helt onödigt att äta bra, banta osv. man ska leva livet och vara lycklig, ät vad du vill och gör det som känns bäst för dig. Till en viss gräns håller jag faktiskt med, men inte helt och hållet. Om man inte är rädd om sig själv, äter onyttigt osv. kommare man inte ha tid att njuta av livet, för man kommer inte ha något liv att njuta av efter en tid. Om du däremot äter sunt, rör på dig och är allmänt  vetande kommer du både se bra ut och hinna njuta av ditt liv. Ta hand om ditt liv, för så vitt jag vet, får du bara ett.
Annars i veckan ska jag så gott som imorron se Snabba Cash med min familj, och det kommer bli så mysigt. Faktum med att det var riktigt längesedan vi gjorde något tillsammans, hela familjen.
Helgen är redan uppbokad, på fredang ska jag på fest hos min kära nuturare, som fyller 17år (GRATTIS). På lördag ska jag festa tillsammans med de från min gamla skola och på söndagen ska jag jobba och se klart Twilight med en kompis.
Eftersom ett av mina nyårslöften var att ta tag i skolan, känner jag nu att jag måste börja skriva naturuppsatsen som ska vara inne på fredag.

Hoppas ni får en trevlig kväll puss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0