Film, mys, våfflor, lördag

Ja, vad är det man säger? Ju fler kockar desto sämre soppa? Det stämmer nog ganska bra tror jag haha..

Efter mitt lördags som var söndagsmysångestuttråkshumör kom Victor och vi kollade klart på filmerna vi hyrde i tisdags. Jag tror dock inte vi ska hyra film fler gånger, varje gång vi har hyrt film har det blivit konstiga filmer som man inte fattar handlingen i eller så är de deprimerande eller sjukt konstiga. Efter filmen skulle vi göra våfflor... Ja, det är där uttrycket "ju fler kockar desto sämre soppa" kommer in. Vi trodda att vi visste hur vi skulle göra: -Det ska nog vara 2dl mjöl, nä vi tar tre, lite socker också, typ två dl vatten och sen ska det nog också vara typ två ägg, eller nä, det ska det nog inte, men smör ska det vara, ja 50gram. Jag kan ju säga att den smeten är inget att ta efter och göra våfflor enligt vad vi trodde skulle vara i... Istället tänker jag vara så snäll att jag delar med mig av det receptet vi sedan letade upp och våfflorna blev (de som inte blev brända) supergoda ;)


Köket var väl heller inte det renaste efter vi fixat och trixat..



Nu ska jag hjälpa mammsi med maten

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0