Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

Det var en regning kväll i oktober. Vi satt i bilen, på väg hem till mig, jag hade varit hemma hos dig hela dagen och nu körde du mig hem. Vi kom till att snacka om att ta studenten och hur otroligt roligt det skulle bli när jag tog studenten. Båda var helt inne i konversationen och det var ganska fashinerande hur exalterade båda var över studenten. Jag minns att jag sa "Fan vad kul det ska bli när jag tar studenten" du svarade "Ja, det kommer bli så jäkla kul!" Just när du sa det fick jag en ruggig känsla av att när den tiden kommer, så kommer vi inte vara tillsammans längre, vi kommer inte ens prata med varandra, men det lät så himla bra att just du skulle vara där när jag tog studenten.

När jag nu tänker tillbaka på den stunden i bilen så känns det som det var såå längesedan vi pratade om det och vi pratade med varandra. Nu vet jag att det vi snackade om aldrig kommer inträffa, du kommer inte komma på min student och det kommer inte alls bli så som vi snackade om att det skulle bli. Tro det eller ej så käns det faktiskt otroligt bra. Nu hade jag inte velat att det skulle bli så som vi snackade om.

Livet har sina vändningar och tvister, ibland är svängarna snäva och man vet inte vad som väntar bakom nästa hörn, och ibland är det raksträcka och det är bara att köra på för man ser allt så klart.

PUSS PÅ ER<3


Kommentarer
Postat av: Lina

Håller med dig till 100 procent! :)

2011-04-12 @ 18:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0