It´s not just a picture, it's a story

Får helt mycket sommar-feelings av min nya design på bloggen.

Tänk att vissa bilder kan väcka de underligaste minnena. För mig är foto så mycket mer än bara ett papper med personer eller motiv. För mig är ett foto en känsla och en tidsmaskin, när man kollar på bilden ser man allt som är runt bilden, allt runt om som man har upplevt, alla dofter, alla ljud, alla färger, alla röster och genom att kolla på bilden så är det precis som man spolar tillbaka tiden till när fotot togs. Det tycker jag är riktigt häftigt, det är nu, när man kolla på fotot, fast det var då, när bilden togs.

Satt här och kollade på bilder som fanns på datorn. När jag bläddrade fastnade jag för en bild, det är samma bild som jag har i headern på bloggen, den högst upp, längst till höger. Av vem bilden är tagen vet jag inte, men jag vet precis när och var, det är midsommarafton 2007 på Steffensvägen vid tre-tiden. Jag, Corre, Filippa och Anna hade varit i Skanör och ätit glass på Aldo och plockat lavendel till lavendelkakor som vi hade fått för oss att vi skulle göra. När vi skulle ta bussen från Skanör hade vi gått in om ICA och köpt vit choklad och jordgubbarm, för det skulle man ju faktiskt äta på midsommar. På vägen hem i bussen från Skanör satt vi och snackade en massa skit och åt jordgubbarna med den vita chokladen, det var en sådan spontan grej vi ofta fick för oss att göra. Efter att ha varit i Skanör cyklade jag och Anna ner till farfars båt, där vi skulle sova och äta påskmiddag, vilket hade blivit en midsommar-tradition. För er som läser detta kanske det inte är något speciellt att läsa, men för mig är det ett speciellt minne, som det inte ens finns spår av idag, förutom just denna bilden.

Bilder säger mer än tusen ord, ja, de berättar till och med en hel historia.

Antar att det är Filippa som tagit bilden eftersom det är Corre, Anna och Jag som är på bilden.

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0