Menade du det där du sa? Eller va det bara som du sa?

Ibland säger man saker som man inte riktigt menar.

Kanske beror det på att man gärna vill att man ska mena det fast än man innerst inne inte gör det. Jag gör det ibland, när jag gör det kommer det bara av sig självt, det var inget jag tänkte efter att jag skulle säga, det bara blev så. Ju mer jag sedan tänker på vad jag sa, ju mer ångrar jag mig. Det är då jag inser att det var så jäkla dumt av mig att säga så. Samtidigt som man säger något man egentligen inte riktigt menar, men ändå säger det, kan jag inte påstå att det är att ljuga om det man sagt. Ialla fall inte för någon annan än dig själv. Kanske säger man ibland det för man vet att den andra personen vill höra det och du vill så gärna att det ska vara så, så du säger det, fast än du inte menar det. Eller kanske säger man så för man inte hittar något annat ord i just den sekunden. För oftast är det när man är pressad att säga något som de där små orden kommer ut ur munnen, som egentligen är så stora, eller så är det ialla fall med mig.

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0