Friendship

Vänskap är för mig det finaste man kan ha, i vänskap finns allt, kärlek, hat, tillit, tro och samhörighet. Vänskap är en relation mellan människor. Du kan ha en bra vän, flera bra vänner. Man väljer oftast vänner efter hur man själv är, de man umgås med speglar oftast en själv. Bland dina vänner känner du dig stark och trygg, du vet hur de reagerar och du vet hur de fungerar och du känner en samhörighet med dem.

Det var en ljuv sommardag och jag satt tillsammans med mina tre, väldigt nära vänner, i min ena kompis uterum. Vi hade precis ätit, vi skrattade, snackade och hade kul, precis så som bra vänner har. Då kom ämnet ”Bästa vänner” upp. Jag hade nog varit den som snackat mest under hela kvällen, men när detta ämne kom upp, kom jag inte på något att säga, inget alls! Mina vänner fortsatte att prata om sina fina minnen som de haft tillsammans med sina bästa vänner. Min ena vän berättade om när hennes kompis skulle flytta till Grekland hade hon blivit så förstörd att hon hade gråtit i flera dagar, hon hade till och med följt med henne till flygplatsen för att ta farväl. Min andra vän tog över och berättade om sig och hennes bästa vän. Tillslut hade alla berättat som sina bästa vänner… Utom jag! Jag kände hur blickarna vändes mot mig. Det var min tur att berätta. Jag kände hur klumpen i magen växte. Jag hade inget att säga, för jag hade ju aldrig haft en bästa vän! Efter den kvällen visste jag att detta var en början på en väldigt bra relation mellan mig och mina tre vänner som satt i uterummet. Tillsammans skulle vi få en underbar sommar

En relation är ett steg in i framtiden, du vet inte vart den leder, den har alltid en början, en mitt, och ett slut

En vän är någon som kan få dig att skratta fast du egentligen bara vill dö.
En vän är någon som ställer upp på dig utan att förvänta sig något tillbaka.
Med en bra vän behöver man aldrig fundera på varför man är vänner.
En riktigt bra vän kan man vara tyst med i timmar men ändå veta precis vad personen tänker på.
En vän är den som alltid älskar dig fastän du gjort ett misstag.
En vän är den som lyser upp när hela världen slocknat
– Alban Goodier -

"Detta är ett inlägg jag funderat på att lägga ut alldeles för länge..
Det är delar av mitt tal till nationellaproven i Svenska hösten -10.
Även om det bara var ett tal jag skrev för att jag var tvungen så är det exakt så jag känner."

PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0