En tanke, en känsla

Åkte hem tidigar från skolan idag då jag hade 4timmars håltimme och den sista lektionen jag skulle ha innan jag slutat för idag var "jobba hemifrån" lektion, så då tyckte jag det va lika bra att åka hem!

Jag har tänkt på det, de där med kompisar, hur de kan få sig at känna sig. Det är helt  ortroligt egentligen om man tänker efter, de kan få en att må rikitgt bra, de kan få en att må riktigt dåligt, de kan få en att sväva bland moln av lycka, de kan få en att deppa igen totalt, de kan få en att bli riktigt arg, de kan få en att bli på fnisshumör, de kan få en att vilja springa tusen mil, de kan få en att vilja gräva ner sig själv, de kan få en att känna ånger, de kan få en att välja snabba beslut, de kan få en att vara impulsiv, de kan få en att vara kreativ, de kan få en att göra saker man aldrig annars gjort, de kan få en att hamna i konstiga situationer.
  
Under min gymnasietid har jag fått många nya kompisar, inte bara på skolan, kanske till och med fler utanför än innan för skolan. Jag har även tappat kontakten med många av mina vänner. Ibland inser man bara att vissa inte är bra för en, och i andra fall är det något som inte rikigt stämmer och man glider helt enkelt längre och längre från varandra. Det är tråkigt när man mister folk i sin närhet, för ibland kommer de där mörkaste stunderna när man bara önskar att just den personen var i sin närhet, det finns ingen annan som förstår utom just precis dendär personen. Det är den där personen som man varit så nära att man nästan suttit hop, som man gjorde allt för och som man var ett med, men i slutändan fungerade det bara inte. Sedan när tiden kommer när man mår som sämst och önskar att man hade någon, det är då man undrar "varför finns inte du här nu" "vad va det som gjorde att det blev som det blev" "varför"..

Man säger kärlek kommer kärlek går men vänskap består, tänk så är det tvärt om! Eller om kärlek och vänskap är samma sak i vissa fall, går vänskapen bort samtidigt som kärleken då?

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0