Chasing pavements

Jag tänker på det varje gång Adele sjunger "should I give up or should I just keep chasing pavements instead", varför ska hon jaga trottearer?! När jasg lyssnade på låten nu precis insåg jag vad det var hon ville få fram. Eller som jasg tolkade det iallafall. Det är inte lönt att lägga sin tid på personer som inte bryr sig. Det är bättre att lägga tiden på de som bryr sig och som betyder något för en. Det är inte lönt att lägga tiden på sådant som inte leder till något.
Jag vet inte med er, men jag är en sådan person som (har) kunnat förlåta personer gång på gång på gång och det har visat sig att det är jag själv som blir sårad till slut. Ändå ger jag mig inte, jag vill, eller jag rättarsagt ser bara det ljusa hos personer. Om de gör något mot mig som jag blir sårad av tänker jag bara "skärp dig" det är inte så farligt, eller det var kanske inte så han/hon menade, nä det var det säkert inte. Vips så harjag omvandlat det till att det är mitt eget fel och inte den andra personens, även om alla mina vänner säger att det inte är mitt fel..

Aja, nu har jag bestämt mig, och jag ska sluta jaga trottearer.

För jag tror jag har förstått det mesta nu..

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0