Tanken slog mig när du frågade..

Igår sa min kusins kompis en sak som fick mig att börja fundera.
"Hur kan det komma sig att du känner alla dessa människorna? Jag menar här är ju folk från alla olika ställen, Malmö, Trelleborg, Höllviken, Skanör, Falsterbo, Svedala..."
Han fick inget riktigt svar för det var samtidigt som dem skulle gå och alla pratade i mun på varandra, haha.

Jag har alltid känt att jag har få men bra vänner. Sedan har jag vänner som jag egentligen inte riktigt vill kalla vänner men det bara blivit så liksom. Egentligen har det nog inte alls varit så som jag tänkt, eller fått för mig, att jag har få men bra vänner, för jag har nog ganska många vänner, men den tanken har jag nog tagit med mig från grundskolan. Då man nästan tvingades vara med dem på skolan för att man inte skulle vara helt utan vänner. Visst har det funnits vänner som jag tyckt väldigt mycket om att vara med som jag har gått i grundskolan med, men det är inte förrän när jag började på en helt ny skola i Malmö som jag fick fler vänner, som jag dessutom inte kände att jag vara tvungen att vara med för att jag skulle vara helt utan vänner.
Det var inte förrän igår som jag kunde släppa den tanken, som jag haft, att vara med vissa personer för att inte bli ensam. Jag borde insett det tidigare, men när ingen av dem som jag umgåts med i 12år inte kom igår, och man fick ett fem sms långt sms som utsäkt varför man inte kunde komma, även fast man sagt att man skulle komma, så känner jag att "Jag bryr mig faktiskt inte, det är inte så att jag sätter mig ner och börjar gråta för att ni inte kan komma, för jag har ändå världens finaste vänner!".
Det är lättare att släppa tanken jag haft när man fick höra det från min kusins kompis igår, och när man alltid hittar någon att snacka med när man är ute, borde man ju ta som en bra sak.

Bara en tanke som slog mig nu när jag satt med datorn i knäet i soffan och funderar på om jag ska dra till Helsongborg ikväll. Vad är det egentligen att fundera över? Klart jag ska sticka iväg! Jag behöver ju inte dricka, för då kan jag köra och då kommer jag snabbare hem och kan dessutom bestämma själv när jag ska hem, eftersom jag ska jobba imorgon.. Lite bull..

Aja, tack alla fina vänner för igår, hade verkligen rikigt trevlig! Hoppas ni hade lika kul som jag ;)

PUSS PÅ ER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0