Någon gång får det vara nog, den gången är nu

Ledig idag, vilket känns underbart! Dock har jag inte orkat göra någonting alls.. Haha..

Sitter just nu på golvet och håller på med mitt fotoalbum. Jag har varit helt glad och nöjd idag, fram tills nu.. Det känns så tråkigt, för jag är alltid den personen som säger ja, jag säger aldrig nej till folk, vilket är så himla dåligt av mig, så när jag väl för en gångs skull sätter ner foten och säger nej får man bara skit för det. Eftersom folk litar på att jag ställer upp i alla lägen, vått som torrt och inte säger nej, vänjer de sig vid det och man blir käns som hon "den snälla" men får man något tillbaks? Nej, det är inte ofta folk gör så för mig som jag gör/hade gjort för dem. Jag hatar säga nej till folk för jag får sådana skulkänslor när jag ser hur ledsna folk blir eller hur upprörda de blir. Samtidigt känner jag nu att någon gång får det vara nog, jag måste kunna säga nej när jag vill, utan att folk sedan ska behandla mig som skit. Det är nog en av anledningarna till varför jag aldrig säger nej.

From now on, it's all about me..

PUSS PÅ ER <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0