Trött? -Nej spring i benen!!

Ännu en dag med underbart fint väder! Känner att sommaren snart är här nu ;)

Om inte Macus svarar så blir det lunch med pappsi och hans jobbarkompisar. För nu har jag håltimme och sitter på pappas jobb, där jag har fått ett eget rum att sitta och plugga i för jag är här så ofta, haha. Riktigt härligt är det att ha någonstans att vara och plugga ostört! Har kommit på att jag ska köpa ett simkort på Vanningen så jag kan fylla ut mina håltimmar, där jag inte har något att göra på, med simmning. Jag älskar att simma, men har inte simmat sedan jag slutade 8:an.. Så nu är det nya tag!

Visst är det underbart när man lär känna nya människor, och det känns som man har känt varandra skitlänge! Jag älskar det.

Nu ska jag kolla lite på studentklänningar, även om jag redan vet vilken jag vill ha så  får jag kolla lite om det inte skulle finnas kvar när jag ska köpa den, för det är ju snart dags! Tänk att jag har tagit mig genom 13 år av skola! (medräknat 6-års) Det är ganska sjukt. Skolan har ju mer eller minder varit ens liv, nästan hela livet har jag gått i skolan och nu till sommaren är den slut, hur läskigt känns inte det när man väl börjar fundera på vad man ska göra sen. Aja, jag får se vart tiden tar mig, jag ser det som en resa. Eftersom jag vill ut och resa efter studenten, men vet inte vart så får det bli destination okänd!

Jag hade kunnat skriva i en hel evighet, för just nu har jag inget att göra, men det blir nog inte så kul att läsa, haha.

I natt när jag skulle gå och lägga mig kunde jag inte sova. Jag låg och tänkte på en massa saker. Plötsligt, fick jag spring i benen! Det är inget ovanligt när jag är rastlös eller inte har något att göra, haha. Jag kände för att bara springa så långt jag kan och så snabbt jag bara kan längs strandkanten nere vid mig i skymningen en härlig sommarkväll. Efter den tanken och känslan gick det ju verkligen inte att somna, haha. Jag kunde verkligen inte sova och sista gången jag kollade på klockan var den halv 5, hallå!? Varför kunde jag inte somna? Iallafall.. Så jag började tänka på vad jag ville göra efter studenten och att livet är förkort för att inte ta chanser. Det gäller att passa på att göra sådana saker som man verkligen vill sålänge man kan göra dem! När det är försent, det är då man ångrar sig att man inte gjorde det, eller tog den chansen.

Nu ska jag käka lunch!

PUSS PÅ ER<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0