Dance dance DANCE!

I've done it again.

Pliè, padeburè, ja ännu en gång har jag kollat på en dansfilm och suktat efter dansen som jag övergav för två och ett halv år sedan.

Varje gång jag ser en dansfilm tänker jag oh jag vill dansa igen, jag vill jag vill jag vill JAG VILL!! När filmen är slut dansar jag mot badrummet, gör mig i ordning, går in i mitt rum ställer mig i första position gör några sparkar och avslutar med en piruett innan jag kryper till kojs.
Kan verkas knasigt men det är så jag gör!

Det började redan när jag var fyra. Vi gick på fame dans, jag och resten av mina kompisar, en efter en slutade mina kompisar och till sist var det bara jag kvar. Jag började på jazz dans, show dans och provade till och med på breake dans. Det var helst på vårterminen som man ville vara anmäld på dans. Det var då man hade uppvisning, det började på tångvalla skolan och sedan hade vi uppvisning i sandeplans gymnastiksal efter det uppträdde vi på sunds och några år senare uppträdde vi på nöjesteatern i Malmö. Älskade den där pirriga känslan i magen precis innan man skulle upp på scen. När man väl var där uppe va det en helt magisk känsla, strålkastare som lös på en, man var i centrum, det var dig alla i publiken kollade på och dem hade kommit dit för att se dig dansa!

Nu ska jag dansa in i drömmarnas värld!

PUSS PÅ ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0